دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک
دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک
پایان نامه فرهنگسرای کودک
فرهنگسرای کودک (مركز خلاقيت كودكان ) به عنوان فضايي كه كودكان بتوانند به دور از نظارت حاكمانه و ارزيابي و مقايسه در عين آزادي و امنيت خاطر به فعاليت بپردازند و استعدادهاي دروني خود را ابراز كنند، و همینک ما در پایان نامه فرهنگسرای کودک طرحی را اجراییساخته ایم که کودک در شناخت از خود،ديگران و محيط اطرافشان تأثير مهمي داشته باشد.
فعاليتهاي هنري، ورزشي و به طور كلي بازي به مراتب بيشتر از آنچه به صورت تئوري به كودكان تدريس ميشود در رشد خلاقيت و شناخت كودكان از خود و جهان مؤثر است. در اين مركز فضاهاي گوناگون و وسايل مورد نياز براي هر نوع فعاليت دلخواه كودكان از نظر گرفته شده و نقش بزرگسالان نيز به عنوان مربي و مدرس بلكه به عنوان هم بازي و راهنما مطرح شده است.
در همین راستا سایت بروزکد مقاله ای با موضوع دانلود مطالعات مهدکودک همراه با تحلیل نمونه خارجی و داخلی را تهیه نموده که پیشنهاد میکنیم این رساله را از دست ندهید .
طراحی نقشه اتوکدی مرکز تفریحی کودکان و نوجوانان نیز من جمله نقشه های است که در محوریت این مقاله به درد شما خواهد خورد.
دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک - پایان نامه مهد کودک رساله+نقشه+رندرهای سه بعدی
این پایان نامه همانطور که گفته شده شامل »
1- رساله پایان نامه مهد کودک
2- نقشه های اتوکد فرهنگسرای کودک
3- رندر و سه بعدی میباشد.
مجموعه ای که ارایه نموده ایم ، طرحی بسیار حرفه ای برای آشنای با چنین مراکز و ارتقای علم مهندسی دانشجویانی که در این عرصه... فعالیت دارند میباشد.
خوب اول از بخش فهرست این پایان نامه شروع میکنیم.
پایان نامه معماری
موضوع : فرهنگسرا کودک
فهرست:
فصل اول: مبانی نظری
مقدمه:
بیان مساله:
پرسش ها:
اهداف:
محدودیتهای طرح:
جنبه ی جدید و نو آور بودن:
فصل دوم:
مطالعات موضوعی
مطالعات پایه
مطالعات موضوعی:
ضوابط طراحی
فصل سوم:
نمونه های موردی
فصل چهارم:
معرفی و بررسی نیازهای منطقه یک تهران و تحلیل سایت
فصل پنجم :
برنامه فیزیکی
فصل ششم:
سازه و تاسیسات
فصل هفتم :روند طراحی
فصل هشتم:
منابع
بیان مساله
مهمترين مسئله كودک عصر حاضر چيست؟ از سخن انديشمندان و فيلسوفان چنين برميآيد كه مهمترين مشكل كودک انسان مدرن، ماشيني و مكانيكي شدن زندگي به ذهنيت و هويت انسان نيز كشيده شد و در كيفيت نگرش انسان به هر دو جهان اثر گذاشته است. تنها راهحلي كه فيلسوفان پسا مدرنيته و اگزيسقانسياليزم ارائه ميكنند، رويكردي پديدار شناسانه به خويشتن خويش است. يعني به تعليق درآوردن همه پيش در حقيقت بهترين روشي كه پيشنهاد ميكنند، .» خودكودک « فرضها و نظريات و تجربيات قبلي و ادراكي بيواسطه و شهودي از موضوع يعني پرداختن به هنر و رشد و احياء خلاقيت فطري كودكاست كه با استيلاي فردگرايي افراطي و پيامدهاي آن به حاشيه رانده شده است.
مركز خلاقيت كودكان به عنوان فضايي كه كودكان بتوانند به دور از نظارت حاكمانه و ارزيابي و مقايسه در عين آزادي و امنيت خاطر به فعاليت بپردازند و استعدادهاي دروني خود را ابراز كنند، ميتواند در شناخت كودكان از خود،ديگران و محيط اطرافشان تأثير مهمي داشته باشد.
فعاليتهاي هنري، ورزشي و به طور كلي بازي به مراتب بيشتر از آنچه به صورت تئوري به كودكان تدريس ميشود در رشد خلاقيت و شناخت كودكان از خود و جهان مؤثر است.
در اين مركز فضاهاي گوناگون و وسايل مورد نياز براي هر نوع فعاليت دلخواه كودكان از نظر گرفته شده و نقش بزرگسالان نيز به عنوان مربي و مدرس بلكه به عنوان همبازي و راهنما مطرح ميشود.
1.3 اهداف اصلی پروژه:
1 (ايجادفضاي امن و داراي امكانات متنوع
2 ( ايجادفضايي كه احساس آزادي را در كودكان ايجاد كند.
3 (توليد فضايي براي بيان احساسات كودكان ورشد تعاملات اجتماعي ميان آنها
4 (كاستن از تأثيرات مخرب تسلط راديو، تلويزيون، بازيهاي الكترونيكي و كامپيوتر به دنياي كودكان است. چراي آنچه همراه با شگردها و جاذبه هاي اين وسايل به كودک تلقيح ميشود و ... اشاره كرد.
1.4 ضرورت انجام پروژه
متأسفانه در كشور ما و حتي در شهري مثل تهران، مراكز و فضاهايي كه هدف اصلي آن پرورش خلاقيت در كودكان باشد وجود ندارد.
به طور كلي اكثر مراكز موجود، آموزشي هستند و نه پرورشي. اين مسأله تنها مربوط به مدارس نيست بلكه مراكز هنري و تفريحي و ورزشي را نيز دربرميگيرد.
آموزش نيز به روشي بسيار قديمي، محدود و متكي بر حافظه صورت ميگيرد. به اين صورت كه سئوالها و جوابها تقليد از الگوي ارائه شده تشويقمي شود و هر گونه تلاش فردي و خلاقانه مورد بيمهري و گاهي تمسخر و توبيخ قرار ميگيرد.
به جاي ايجاد انگيزههاي واقعي در كودک با توجه به توانائيهاي فردي، از سيستم فشار به وسيله ايجاد رقابتهاي غيرمنطقي، مقايسه نابجا وارزشگذاري غيرعادلانه استفاده مي شود. حتي در فعاليتهاي فوق برنامه كه به منظور تفريح و پرداختن به فعاليت هاي دلخواه و اجباري كودک است، همين روش اعمال مي شود. والدين نيز تحت تأثير همين الگوي تحميل شده از طرف جامعه و فرهنگ ناسالم، كودكان خود را از ابتدا تحتفشار ميگذارند، تا مطابق سليقه روز بزرگ شوند. در واقع اين جامعه، مربيان و والدين و همه برنامه ريزان آموزشي و پرورشي هستند كه تصميم ميگيرند يك بچه به چه موجودي بايد تبديل شود.طبيعي است كه در اين ميان آنچه ناديده گرفته ميشود و سركوب ميگردد، ويژگيهاي طبيعي كودک و توانائيها و استعدادهاي اوست و همچنين نياز طبيعي و انساني او به اين كه خودش باشد نه شخص ديگري.
خلاقيت به عنوان امري كه زيربناي هر نوع آموزشي را تشكيل ميدهد و ميتواند در همه امور زندگي آدمي از آغاز تا پايان جلوهگر شود و شور و شوق و انگيزه زندگي را در همه حال حفظ نمايد، شديداً در غفلت قرار گرفته است.
از اين رو ايجاد چنين مركزي نه تنها ميتواند در پرورش خلاقيت كودكان مؤثر باشد، بلكه شايد بتواند توجه به والدين و مربيان و مسئولان آموزش و پرورش را به اين امر مهم و حياتي يعني خلاقيت جلب نمايد.
1.5 روش شناسی تحقیق
فرايند پژوهش اين پروژه در دو بخش بررسي منابع مكتوب و پيمايش ميداني صورت گرفته است:
در بررسي منابع مكتوب،از منابعي كه اساتيد توصيه كرده بودند استفاده كردم و علاوه بر آن از كتابخانهها، آرشيو و دانشگاهها و پروژههاي دانشجويان ديگر و نشر الكترونيك نيز بهره گرفتم. پس از مطالعه و فيشبرداري از ميان انبوع مطالبي كه بيشتر براي آگاهي و تسلط شخصي بر موضوع كودک و خلاقيت جمعآوري شده بود، آنچه را كه مربوط به موضوع پروژه بود جدا كردن و بسته به موضوع محتوايشان، آنها را تحت عنوانهاي مربوط به هر موضوع، تنظيم نموديم.
در بخش پيمايش ميداني با توجه به اين موضوع كه پژوهش و تجربه علمي با كودكان و كسب نقطه نظرهاي شخصي در مورد آنها ميتواند همراه با پشتوانههاي تئوري به دست آمده از پژوهش كتابخانهاي كمك بيشتري در شناخت موضوعهاي مربوط به پروژه يعني كودكان، فضاهاي پرورشي موجود، مربيان و غيره داشته باشد، تصميم گرفتيم تا از مراكزي كه در پايتخت قرار دارد ديدن به عمل آمده و با بررسي نمونههاي موجود در داخل و خارج، با ويژگيهاي اين مراكز آشنا شوم. هدف از اين بازديدها را كه سعي شد در نقاط مختلف شهر تهران انجام شود ميتوان چنين خلاصه كرد:
1 - بازديد از مراكز و بررسي نوع معماري آنها، امكانات و امتيازات آنها، كمبودها و نواقص و مقايسه با نمونههاي خارجي.
2 - آشنا شدن با كودكان از نزديك و ديدن آنها هنگام كار و بازي و نيز گاهي از سليقه و خواستههاي آنان از طريق پرسشنامهاي كه قبلاً تنظيم شده بود.
3 - آشنايي با مربيان و مسئولان مراكز و طرح مسائل مربوط به ويژگيهاي كارشناسان و آگاهي از نقطه نظر آنها. در انتها تلفيق آنچه درفرآيند پژوهش، به طور كلي انجام گرفته بود، منجر به بينشي گرديد كه ميتوانست پشتوانه طراحي موضوع پروژه قرار گيرد.اميدواریم با اين پژوهش بتوانم گامي هر چند كوچك در جهت آشنايي بيشتر با طراحي اين گونه مراكز برداشته باشیم.
4 - بررسي داده هاي آماري سازمان مركز آمار كشور و درآوردن كمبود سرانه هاي كشوري كه آنجه كه به دست آمد حاكي از آن بود كه منطقه ي سايت مورد نظر داراي كمبود سرانه ي فرهنگي علي الخصوص براي كودكان و نوجوانان و خردسالان ميباشد.
پرسش ها
طراحی فرهنگسرا کودک با فرهنگسرا بزرگسالان چه تمایزی دارد؟
نیازهای اساسی کودکان چیست و پاسخ مناسب آن؟
نیازهای اساسی منطقه چیست ؟
ادامه همین بحث و جواب پرسش ها داخل همین پایان نامه موجود میباشد.
نقشه و رندر ها
این مطلب در تاریخ: 8 / 12 / 1396 ساعت: 10:40 منتشر شده است
برچسب ها : دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک,پایان نامه فرهنگسرای کودک,دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک, پایان نامه فرهنگسرای کودک, دانلود پروژه فرهنگسرای کودک, ایان نامه مهد کودک,